Átugrás

Az évnek ebben a szakaszában köztudott, hogy az ember hajlamos a túlevésre, ezért nem csoda, ha ilyenkor kifejezetten nehéz az egészséges étkezési szokásainkat fenntartani.

A legtöbben kicsit csalnak az étkezésben a karácsonyi időszak alatt - akár a barátoknál ünnepelve vagy a céges karácsonyi partin, mivel a finom ételeknek és italoknak nem lehet ellenállni. Ha viszont kicsit elcsábulunk, az a karácsonyi időszak leteltére eléggé megviselheti a szervezetünket.

Habár csábító lehetőségnek tűnhet, hogy a karácsonyi időszakban csokoládét együnk reggelire, ebédre és vacsorára is, ez nem a legegészségesebb választás. Elég, ha csak egy-két napig a nem megfelelő ételeket esszük, egy kicsivel több alkoholt iszunk, kevest mozgunk, és máris a gyomorégés  szörnyű tüneteivel kell szembenéznünk.

Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy sosem csábulhatunk el (főleg a karácsonyi időszak alatt), mivel semmi gond nem történhet, ha mértékletesek maradunk, de ha gyakran a gyomorégés  tüneteit tapasztaljuk, érdemes végigolvasni a tanácsainkat, amik segítséget nyújthatnak az ünnepek alatt.

  • Amikor csak lehetséges, válasszon egészségesebb italokat és ételeket! Egy egyszerű megoldás például, ha a szénsavas üdítőket szénsavmentesre cseréli.
  • Maradjon hidratált és nap közben fogyasszon sok folyadékot! A vízivás csökkenti a csillapíthatatlan éhséget és biztosítja a teltségérzetet, így nem fog olyan sokat enni.
  • Reggelizzen - de csak óvatosan: semmi zsíros vagy cukros étel! Ehelyett egyen valami könnyű, de egészséges, tápláló reggelit: friss gyümölcsöt és füstölt lazacot vagy például rántottát. Ez azért fontos, mert meggátolja, hogy később túlegye magát, és a feladatok elvégzéséhez szükséges energiával látja el az előtte álló mozgalmas napra.
  • Sétáljon egyet a családjával a karácsonyi vacsora után, ami nem csak elősegíti az emésztést, de egy kellemes, könnyed testmozgást is biztosít az amúgy nyugodt, lustálkodós nap végén.  A kint töltött idő egyben azt is jelenti, hogy nem fog elcsábulni, hogy a tévé előtt ülve rágcsáljon még egy kicsit.
  • Csomagoljon a vendégeinek a parti vagy összejövetel maradékaiból - így az étel is elfogy és nem fogja később rágcsálásra csábítani.
  • Mielőtt elindul, kapjon be valami egészséges rágcsálnivalót, így kevésbé lesz éhes, mire a karácsonyi összejövetelre ér. Továbbá az összejövetelen ne járkáljon állandóan az ételek és a büféasztal körül, mivel így sokkal valószínűbb, hogy újra elcsábul! Az is megoldás lehet, ha ugyanebből az okból elkerüli a szoba azon részeit, ahol a  teli tálak vannak.
  • Tudatosan figyeljen rá, hogy mit eszik napközben és este, és próbáljon ne  gépiesen enni! Az is jó ötlet, ha a megszokottól eltérően a másik kezével szed a karácsonyi ételekből. Az ügyetlenség miatt sokkal jobban oda fog figyelni, mit csinál, és sokkal tudatosabban fog szedni az ételekből is. Próbáljon tudatosan figyelni rá, mire van szüksége a szervezetének - ha már nem éhes, hagyja abba az evést!
  • Figyeljen oda, mit iszik! Az alkohol csupa üres kalóriát tartalmaz, és a kutatók összefüggést fedeztek fel az alkoholfogyasztás és a túlevés között - egészséges alternatívaként miért nem választ inkább valamilyen üdítőitalt?

Természetes, hogy nagyon nehéz ellenállni a finom karácsonyi ételeknek, de ezekkel a tippekkel egy kicsivel csökkentheti a bevitt kalóriák mennyiségét, valamint a gyomorégés  kialakulásának kockázatát. Miért nem próbálja ki ezeket még az idén?

A cikkben leírt információk nem diagnosztizálásra vagy kezelési előírásra szolgálnak!  Mindig olvassa el a betegtájékoztatót! A Gaviscon 12 éves kortól ajánlott. Ha a tünetei tartósak vagy súlyosak, kérjen tanácsot kezelőorvosától vagy gyógyszerészétől!

Közzétett cikk June 23, 2021